TOP 5 érv a gyorsabb weboldal mellett

A mai felgyorsult világban,  a “kütyüket” nyomkodva az emberek legkevésbé sem szeretnének egy lassú weboldallal vesződni. A “Google a barátunk” azonnali és gyors válaszok mindennapjait éljük, mikor fontos, hogy a weboldalad gyorsasága pozitívan járuljon hozzá a vállalkozásod eredményességéhez.

Az alábbiakban összegyűjtöttem 5 érvet, mely alátámasztja a gyors weboldal fontosságát.

Alacsonyabb visszafordulási arány

A tabletek, okostelefonok és személyi számítógépek megjelenése magával hozta, hogy az online vásárlások száma folyamatos növekvő tendenciát mutat. Viszont ezzel párhuzamosan a vásárlók türelme, toleranciája egyre csökkent. A kiszemelt terméket és szolgáltatást azonnal akarják. A lassú oldalakon gyorsan átlépnek. Kezdetben érdeklődők, de a lassú oldalbetöltés miatt elhagyják az oldalt egy új és gyorsabb weboldalért. Egy gyors(abb) weboldal hosszabb ideig megőrzi a vásárlók érdeklődését. Tudtad? A vásárlók 53%-a elhagyja a weboldalt, ha az nem töltődik be 3 másodpercen belül.

Vásárlói hűség

Felmérések szerint a vásárlói hűség nagyban összefügg a weboldal sebességével és hatásos működésével.

A potenciális vásárlók általában 5 másodpercen belül elhagyják a lassan betöltődő oldalakat, de egyes felmérések szerint mobilon gyakran már 3 másodperc után. Ha ez még nem lenne épp elég gond, a visszaforduló vásárlók a negatív tapasztalatokat a környezetükkel is gyakran megosztják – barátok, család stb. Így nemcsak az aktuális, de a jövőbeni potenciális vásárlókra is kihat, amennyiben lassú az oldal betöltése.

A gyorsabb weboldal sebesség visszatérő vásárlókat eredményez és újakat csábíthat.

Google találati besorolás

A weboldalad betöltési sebessége befolyásolhatja a Google keresőmotorok által végzett találati besorolást. Ha lassú az oldalad, alacsonyabb besorolást kap, azaz hátrébb kerül a találati listában.

A Google számára a minőségi felhasználói élmény elsődleges fontosságú. Ugyan a sebesség nem az egyetlen mérőszám, ami alapján a Google besorol, de nagyban hozzájárul, hogy a weboldalad jó találati eredményt érjen el.

Hirdetések

A Google magasabb díjat számol minden PPC-re (Pay per Click – kattintás alapú fizetés) , amennyiben lassú a weboldalad. Minden esetben, amikor egy keresés fut elindul a háttérben egy aukció, mely vizsgálja, hogy melyik hirdetés felel meg leginkább a keresési eredménynek.

Amennyiben egy alacsony(abb) besorolású weboldalad van (a lassú sebesség miatt), akkor meg kell növelni a hirdetési költésedet, hogy egyáltalán felugorjon a hirdetés a találati listában. Egy gyorsabb oldalnak magasabb a besorolási értéke, így kevesebbet kell hirdetési költségre szánni, mégis prémium találati megjelenéssel számolhat.

Konverziók száma

A konverziók, azaz a tényleges vásárlások száma jóval alacsonyabb egy lassú weboldal esetén. Ennek oka pedig nagyon egyszerű. A potenciális vásárlók elhagyják a lassú weboldalakat egy jobb vásárlási élmény érdekében.

Nagy vállalatok kimutatták, hogy a weboldal betöltési sebességének javítása arányosan növelte az eladásokat.

A fenti érvek világosan megmutatják, hogy a weboldal sebessége negatívan és pozitívan is hathat a vállalkozás eredményességére. Mind vevőként, mind vállalkozóként a minőségi vásárlói élmény elérése a cél.

TETSZETT A CIKK? OSZD MEG MÁSOKKAL IS.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Close Menu